News

Containerships stuurt weer grotere lng-schepen naar Zeebrugge

Na een afwezigheid van bijna een jaar keren twee lng-aangedreven schepen van de Duitse rederij Containerships terug naar Zeebrugge. Op de BALT2 Service brengen ze onder meer een belangrijk volume gezaagd hout uit Finland.

Vanaf begin augustus keren de ‘Containerships Polar’ en ‘Containerships Nord’ (foto) na bijna een jaar afwezigheid terug naar Zeebrugge, meldt vereniging van havenbedrijven Apzi. Bijzonder is dat deze vaartuigen volledig met vloeibaar aardgas (lng) aangedreven worden. De zusterschepen werden in 2019 in de vaart genomen, zijn 168 m lang en 27 meter breed, en hebben een capaciteit van 1.380 teu.

Ze varen onder Cypriotische vlag voor de Duitse rederij Containerships, behorend tot de Franse groep CMA CGM Group. Containerships loopt al meerdere jaren Zeebrugge aan met een wekelijkse BALT2 Service vanuit de Baltische regio. Die voert onder meer vanuit Finland gezaagd hout aan. In september 2019 werd overgeschakeld op schepen die een maatje kleiner zijn: de ‘Linda’ (907 teu) en de ‘Jork Ruler’ (803 teu).

Vloot van twaalf

In Zeebrugge worden de schepen van Containerships behandeld aan de terminal van CSP Zeebrugge aan het Albert II-dok in de westelijke voorhaven.

Containerships exploiteert een vloot van twaalf containerschepen. Die zijn actief op korte routes, enerzijds vanuit de Baltische regio naar diverse havens binnen het Noordzeegebied en anderzijds op de Middellandse Zee.

Bron: Flows.be - Roel Jacobus

We use cookies to give you the best online experience. Please let us know if you agree to all of these cookies.

Read more